About Me

My photo
Melestarikan sebuah impian...blog ini merupakan satu wadah bagi diri saya untuk menggarap pelbagai genre penulisan dan juga menempatkan pelbagai koleksi warisan budaya melayu yang semakin pupus ditelan zaman..semoga kita dapat sama-sama berkongsi dan mendapat manfaatnya..

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Siapa Aku?

Dunia tersentak
Parah
Keping-keping hati hancur
Melihat kedurjanaan semakin berleluasa
Tidak beragamakah?
Tidak beradatkah?
Dia zuriatmu..
Dia lahir dari rahimmu..
Aku bukan binatang
Binatang pun sayangkan anak
Aku bukan sampah
Aku tidak minta dilahirkan
Mengapa ini terjadi?
Sudah hilangkah akal yang waras?
Dosa demi dosa ...
Noda terpalit atas nama kemodenan
Generasi alpa semakin panjang
Kebingungan
Kekeliruan
Dalam mencari identiti diri...
Siapa aku?


Hasil Nukilan : Maya Kirana
( Idea ini tercetus apabila saya berhadapan dengan maklumat pelajar yang gagal diketahui identiti ibu atau bapanya...)

0 comments: