About Me

My photo
Melestarikan sebuah impian...blog ini merupakan satu wadah bagi diri saya untuk menggarap pelbagai genre penulisan dan juga menempatkan pelbagai koleksi warisan budaya melayu yang semakin pupus ditelan zaman..semoga kita dapat sama-sama berkongsi dan mendapat manfaatnya..

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amanlah Di sana...

Hari ini tiada lagi 
Puisi indah yang kau tulis untukku...
Hari ini tiada lagi
Kata-kata indah yang kau ungkapkan padaku
Semua terdiam dan termangu
Hanya air mata yang menitis di pipiku..

Hapuslah duhai air mata
Ku tak sanggup mengenang semua itu..
Sungguh aku kasih...
Sungguh aku rindu...
Gurau sendamu...
Gelak tawamu...
Padamu ku ucapkan sejuta terimakasih
Kerana tinggalkan kenangan
Yang tak terhapuskan


Kaulah penglipur hati di saat lara
Temanku, di saat suka dan duka
Sejuta kenangan indah
Kala canda tawa kita...
Bersamamu...
Aku belajar tentang kehidupan
Bersamamu...
Aku belajar erti ketabahan
Kau lukiskan indahnya mega
Kau tuturkan tulusnya suria
Kini ku berada di pusaramu...


Aku harus melangkah meninggalkanmu
Untuk teruskan perjalanan ini...
Ku tak kuasa melihat semua ini
Ku masih tak mampu
Menahan titis airmata ini
Hingga luluhkan hatiku...
Kini hanya terharu dan pilu...
Mengapa ini semua
Begitu cepat berlalu...


Dulu kita pernah belajar bersama
Bermain bersama
Bahkan sempat bertingkah rasa
Kala hati tidak sekata...
Kini aku harus meniti jalan sendiri
Untuk meneruskan kehidupan ini

Semoga kau aman di sana...
Wahai teman...

Nukilan: Maya Kirana ( buat teman yang telah pergi buat selama-lamanya akibat kanser yang dihidapinya..Al Fatihah...)

0 comments: