About Me

My photo
Melestarikan sebuah impian...blog ini merupakan satu wadah bagi diri saya untuk menggarap pelbagai genre penulisan dan juga menempatkan pelbagai koleksi warisan budaya melayu yang semakin pupus ditelan zaman..semoga kita dapat sama-sama berkongsi dan mendapat manfaatnya..

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat Hari Guru 2012


Hari ini 16 Mei 2012, warga guru di seluruh Malaysia walau di ceruk mana sekalipun meraikan sambutan hari guru . Pelbagai ragam mungkin dapat dilihat di setiap sekolah sama ada diraikan, meraikan atau hanya mungkin syok sendiri yang lebih kata seorang teman..Biarlah apa yang orang kata, seharusnya kita berbangga kerana diberikan hari yang istimewa ini sebagai tanda seluruh negara menghargai pergorbanan guru dalam mendidik anak bangsa. 

Dan seperti biasa bagi guru-guru yang mengajar di sekolah rendah khususnya, pastinya hari ini 'bonet' kereta mereka akan penuh dengan pelbagai jenis hadiah. Tidak terkecuali dengan diri saya sendiri..Walau ada di antaranya hanya memberi sekeping kad yang dihasilkan dengan tangan mereka sendiri, saya menerimanya dengan perasaan bangga dan terharu.."Terima kasih..belajar pandai-pandai, semoga menjadi insan yang berguna", itulah antara bait-bait yang sering dilafazkan sebagai tanda menghargai pemberian mereka.

Pastinya di setiap sekolah, antara aktiviti yang mesti ada dalam aturcara majlis pada hari ini ialah menyanyikan lagu "Guru Malaysia" dan lagu tema tahun ini iaitu "Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara". Walaupun ada suara-suara yang berbisik, "tak sedap sungguh lagu tahun ni.."namun nyanyi tetap nyanyi walaupun tempo entah ke mana..Inilah lirik lagu tema pada tahun ini :

Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara

Kita berbicara tentang inovasi
Ciptaan baharu gaya hidup kini
Meningkatkan Produktiviti Terkini

Bangun, beranikan terima seruan
Mendidik, memimpin penuh berwawasan
Menciptakan kreativiti
Melahirkan Guru Inovatif

c/o
Sahutlah cabaran, perubahan
Daulatkan Bidang Pendidikan,
Guru Inovatif Melonjakkan
Transformasi Pendidikan Negara
Malaysia Ku tercinta

Kita berbicara tentang inovasi
Ciptaan baharu gaya hidup kini
Meningkatkan Produktiviti Terkini

Tiada pernah jemu tiada putus asa
Sedia menimba ilmu di mana saja
Binakanlah keyakinan
Merentasi segala halangan

1 comments:

Islam Browser said...

masih terlintas-lintas di depan mata wajah-wajahnya, masih terngiang-ngiang di telinga gemanya.. selamat pagii cikgu, terima kasiiih cikguu..
Semoga cikgu-cikgu semua beroleh kesejahtera dan kemudahan dalam melalui kehidupannya.