About Me

My photo
Melestarikan sebuah impian...blog ini merupakan satu wadah bagi diri saya untuk menggarap pelbagai genre penulisan dan juga menempatkan pelbagai koleksi warisan budaya melayu yang semakin pupus ditelan zaman..semoga kita dapat sama-sama berkongsi dan mendapat manfaatnya..

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ORKES SINAR MURNI - CUBA RENUNGKAN



Semasa zaman kanak-kanak dulu, ibu saya sering mengalunkan lagu-lagu
nasyid dari kumpulan Orkes Sinar Murni ini. Saya membesar seiring dengan
zaman kegemilangan kumpulan ini. Lagu-lagunya memberikan kesan yang
cukup mendalam dan sering dijadikan pilihan untuk pertandingan nasyid di
sekolah ketika itu. Kumpulan nasyid saya pernah mendapat tempat ketiga
ketika membawa lagu ini untuk pertandingan nasyid peringkat mukim ketika
sambutan Maulidur Rasul ketika itu. Sehingga kinipun saya suka
memutarkan lagu-lagu kumpulan ini.

0 comments: