About Me

My photo
Melestarikan sebuah impian...blog ini merupakan satu wadah bagi diri saya untuk menggarap pelbagai genre penulisan dan juga menempatkan pelbagai koleksi warisan budaya melayu yang semakin pupus ditelan zaman..semoga kita dapat sama-sama berkongsi dan mendapat manfaatnya..

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pekasam dan Talam Keladi

Nampaknya terperam kembalilah blog Maya ini. Kalau ikan dijeruk memang sedang elok jadi pekasam. Masa sering menjadi kekangan yang tidak berpenghujung selagi belum pencen dari tugas. Bila dah pencen hal lain pula yang menunggu.. Semalam Maya ke Teluk Intan mencari hasil-hasil kampung di sana. Dapat juga benda yang dicari..ubi kayu, ubi keledek, ubi keladi dan yang paling terkenal buah nanasnya. Penuhlah bonet kereta..hinggakan suami Maya kata, "Lepas ni kita boleh berniaga di pasar malam Ipoh pula", hihi menikam sungguh ayat dia. Tak kisahlah kan..asalkan apa yang dihajat tercapai.

Petang ni Maya nak makan kuih talam keladi. Resipi pun Maya dah jumpa. Maya suka ambil resipi dari blog Mat Gebu. http://www.tiffinbiru.com/2009/01/talam-keladi.html . Selama ini memang menjadilah apa resipi yang Maya ambil pun. Caranya mudah dan ringkas..hasilnya memang sangat memuaskan.

Talam Keladi

Tengok gambar pun dah kecur air liur Maya..Harap-harap menjadilah..

0 comments: