About Me

My photo
Melestarikan sebuah impian...blog ini merupakan satu wadah bagi diri saya untuk menggarap pelbagai genre penulisan dan juga menempatkan pelbagai koleksi warisan budaya melayu yang semakin pupus ditelan zaman..semoga kita dapat sama-sama berkongsi dan mendapat manfaatnya..

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bicara Seorang Guru

Memang penat..
Memang Payah...
Memang Terbeban...
Tapi aku seorang guru
Jiwa aku jiwa guru
Biar orang kata
Kerja guru tidak boleh kaya...
Biar orang kata
Kerja guru di hutan belantara
Tapi aku bahagia...


Penat,payah, bebanan...
Hilang bagai air mengalir
Melihat anak-anak bangsa meraih jaya..


Wahai anak muda
Jika ada semangat juang
Sambutlah cabaran
Perjuangkan nasib anak bangsamu
Pedulikan kata orang
Pedulikan tanggapan orang
Biar rumah, kereta sederhana
Tidur kita bisa lena...
Tanpa rasa takut pencuri datang
Menerus hidup seorang pejuang...


Bila berbicara soal guru..
Aku benar-benar bahagia...
Terkenang jasa luput tiada...


Hasil Nukilan : Maya Kirana
(dihasilkan sebagai pembakar semangat kepada mereka yang bergelar guru dan bakal menjadi guru...)

0 comments: