About Me

My photo
Melestarikan sebuah impian...blog ini merupakan satu wadah bagi diri saya untuk menggarap pelbagai genre penulisan dan juga menempatkan pelbagai koleksi warisan budaya melayu yang semakin pupus ditelan zaman..semoga kita dapat sama-sama berkongsi dan mendapat manfaatnya..

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tumpah Lagi..

Sambil jejari ini pantas menaip di 'key board'..sepantas itu jugalah fikiran saya menerawang jauh..jauh hingga ke selatan tanah air. Entah mengapa fikiran dan perasaan ini terhenti pada hal yang satu ini...terkenang adik saya yang masih lagi dalam keadaan yang kurang stabil di sana..pastinya dia akan 'boring'..kata-kata yang sering dilontarkan kepada saya setiap kali saya melawat dan berada di sisinya..

Dugaan yang diterimanya terlalu berat..jika ditakdirkan dengan kehidupan sebegitu..pastinya saya belum tentu mampu setabah adik..pelbagai onak dan duri ranjau sentiasa menemani hidupnya..hanya ketabahan yang dimilikinya menjadikan dia adik yang cukup hebat di mata saya..Di saat kebahagiaan berada di depan mata dan dalam genggaman..musibah datang menimpa..berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..sakitnya hanya adik yang tahu..yang merasainya..

Saat jantungnya terhenti seketika tempoh hari..seakan menjadi mimpi yang cukup mengerikan buat saya dan keluarga..sejak saat itu kami silih berganti menjaga dan menemaninya..Kuatkan semangatmu wahai adikku..

Airmata ini tumpah lagi...

0 comments: